четвртак, 27. јул 2017.

NAUČI ME MAMICE...



👩

Ko pokislo pile pokunjila se Stela,
 mama je propituje, samo što je sela.
"To što si uradila, da l si svesna sama,
Petao po dvorištu, ko ranjenik hrama."

Samo što  sam kapiju otvorila, skoči
mog'o mi je kandžama povrediti oči.
Šta samo mogla drugo nego da ga kaznim,
nisam htela napasnika toliko da ranim.

Nisi htela je li, pa kamenom, bap!
da precrkne jadnik falila je kap
A i neki dan si kamenčićem Miru
zajauka dete, a ja u krompiru..

Dojurih bez duše, a dete u krvi,
nije tebi dete ovo preki potez prvi
Braniti se treba, al' na lepši način
no tebi je bitka veličanstven čin.

Malo, malo pa me i učitelj zove
kakvi li to rovci tom glavicom rove,..
Naći ću ja prašak da ih što pre zatrem
prutića i pruteva krcat nam je tren.

Kamen mi se naš'o u kecelji, eto
ono što je tražio dobio je pet'o
On je mama opasan na sve živo skače
neki dan je izgrebo i nedužno mače.


I malog je batu vijao po polju
zbog njega se razbio skršio u kolju
od petla niko ne sme u dvorište ući
Od kako ga imamo pustinja u kući.

Lepo tata kaže takvog supa traži,
a dobra je za kosti, prija i kilaži
to i baka kaže, šta sam loše rekla
iskustvo je valjda za života stekla.

A Mira je bezobrazna pred svima me dira
i na času ponavljača strašno me živcira
Tog sam dana bila, ko ris na nju ljuta
u blato me gurnula posred školskog puta.

Sad sam sve ja kriva, dobro, dobro mama
sav se teret kažu na nejaka slama
Nauči me mamice kako da se branim
da odolim lakše napadima stalnim.

Kako, Lepo dete, zlo od svuda vreba,
a za svadju dvoje uvek dušo treba
Kad  zlo na te krene ti od njega beži
u  toj staroj izreci cela mudrost leži.




Pesnikinja Nevenka Jovanović art Nelly Poerich
Pesma iz zbirke dečjih pesama 
RAZGLEDNICA ŠUMARLUKA
Strogo zabranjeno svako kopiranje i postavljanje na druge kanale




        

Нема коментара:

Постави коментар